2022 YKS Ek Kontenjan Kayıt İşlemleri

YKS EK KONTENJAN KAYIT İŞLEMLERİ BİLGİLENDİRME

 

ÖSYM tarafından Üniversitemize yerleştirilmiş olan adaylar kesin kayıtlarını,  e-Devlet üzerinden Kesin Kayıt  hizmeti ile Üniversitemize gelmeden yapabilirler. E-devlet üzerinden kayıt yaptıramayan (özel koşul gerektiren programa yerleşen öğrenciler, yüz yüze kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, v.s.) öğrenci adaylarımız aşağıda bildirilen kayıt bürolarına gelerek kayıt işlemlerini tamamlayabilirler.

  Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınının “Aynı anda İki Yükseköğretim Kurumunda Kayıt Yaptırmaya İlişkin” yazısı için tıklayınız

 

Kesin Kayıt Duyurusunda ve Kesin Kayıt Kılavuzlarında güncellemeler olabilmektedir, bu nedenle belirli aralıklarla  duyuruyu ve kılavuzu kontrol ediniz.

 

1-E-DEVLET ÜZERİNDEN KAYIT

 

  • Üniversitemize yerleşen adaylar e-Devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak 25-28 Eylül 2022 tarihleri arasında kesin kayıt işlemlerini yapabileceklerdir. (e-Devlet şifresi bulunmayan adaylar tüm PTT şubelerinden şifrelerini temin edebilirler.)
  • e-Kayıt işlemlerinin e-Devlet Kapısı sistemi üzerinden nasıl yapılacağının anlatıldığı e-Devlet Kapısı Kesin Kayıt Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.
  • Akademik Takvim için tıklayınız. Ders Kayıt duyurusu ayrıca yapılacaktır.
  • e-Kayıt yaptıran öğrencilerinden kayıt için herhangi bir belge talep edilmemektedir.
  • e-Kayıt işleminde adayların yerleşme bilgileri ÖSYM verisinden otomatik olarak gelecektir. Asker Alma Dairesinden askerlik durum bilgisi ve Milli Eğitim Bakanlığında lise mezunu olup olmadığına dair bilgi de aynı ekranda yer alacaktır. Ancak askerlik durumu bilgisi veya lise mezuniyet bilgisi alınamayan adaylar e-Kayıt yapamayacaklardır. Bu durumda olan adaylar kesin kayıt işlemleri için 26-30 Eylül 2022 tarihleri arasında Kesin Kayıt Kılavuzunda  belirtilen kayıt bürolarına başvurabilirler.

 

2-YÜZ YÜZE KAYIT

 

e-Devlet üzerinden aşağıda belirtilen sebeplerden biri veya diğer sebepler nedeniyle e-kayıt yapılamama durumunda kesin kayıt işlemleri için Kayıt Bürolarımıza başvuru yapmanız gerekmektedir.

 

 Özel koşulu olan programlarda kayıt evrakları dışında talep edilen diğer belgeler ile ilgili ayrıntılı bilgi için kayıt hakkı kazanılan programın bağlı olduğu akademik birimin İnternet sayfasının takip edilmesi gerekmektedir.

 

3- YÜZ YÜZE KAYIT YAPTIRILMASI GEREKEN ÖZEL KOŞULLU PROGRAMLAR

 

Aşağıda yer alan programlar özel koşul içerdiklerinden; bu programlara yerleşen öğrencilerimiz  sadece kayıt büroları aracılığıyla  kesin kayıt yaptırabileceklerdir.

Üzümlü Meslek Yüksekokulu/ Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

 

  Özel Koşul bulunan programlarda eksik belge olması durumunda kesin kayıt  işlemi yapılmayacaktır. 

  • Kayıt büroları vasıtasıyla kayıt işleminin nasıl yapılacağının anlatıldığı Kesin Kayıt Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.

 

4-KAYIT YERLERİ VE KAYIT ADRESLERİ

 

ÜZÜMLÜ MESLEK YÜKSEKOKULU ÜZÜMLÜ MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 26-30 Eylül 2022

 

5-KAYIT DURUMU KONTROL, ÖĞRENCİ NO ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BELGESİ

 

 Kayıt Durumu Kontrolü ve  Öğrenci Numarasını Öğrenme 

  • e-Devlet üzerinden Kesin Kayıt yaptıran veya Kayıt Büroları Vasıtasıyla Kesin Kayıt yaptıran öğrenciler kayıt işlemi üzerinden en fazla 24 saat geçtikten sonra Kayıt Durumu Kontrolü ve Öğrenci Numarası Öğrenme sayfamızdan T.C. Kimlik No ve baba adı bilgilerini girerek güncel kayıt durumlarını görebilir ve öğrenci numaralarını öğrenebilirler. Öğrenci Durumu alanında Aktif yazması kayıt işleminizin tamamlandığı anlamına gelmektedir.(Kayıt olunduğuna dair Üniversitemizce her hangi bir SMS mesajı gönderilmemektedir.) 

 Öğrenci Belgesi

  •  Öğrenci belgenizi e-Devlet üzerinden alabilirsiniz. Bu belgelerde ders kaydı yapılıncaya kadar durumunuz Pasif (Kayıt Yenilememiş) olarak görünecektir.
6-KYK BAŞVURULARI

 

  • Üniversitemize bağlı yurt bulunmamaktadır ancak http://www.kyk.gov.tr/ adresinden Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen tarihlerde KYK yurtları için başvuru yapabilirler ve yine aynı adresten sonuçları takip edebilirler.

 

7-MUAFİYET İŞLEMLERİ

 

Kayıt olan öğrencilerimizin daha önceki öğrenimlerinden dolayı muafiyet ve intibak başvuruları, Üniversitemiz Muafiyet ve İntibak İşlemleri Uygulama Esasları çerçevesinde ilgili akademik birimler tarafından alınır. Muafiyet başvurusu, öğrencinin eğitim-öğretime başladığı yarıyılın ilk iki haftası içinde ilgili akademik birime yapılır. Sonraki yarıyıl/yıllarda yeni muafiyet talepleri değerlendirmeye alınmaz.

 

Kesin Kayıt Duyurusunda ve Kesin Kayıt Kılavuzlarında güncellemeler olabilmektedir, bu nedenle belirli aralıklarla lütfen duyuruyu ve kılavuzu kontrol ediniz.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email